Черен петък: Как да различаваме истинските изгодни оферти

Черен петък: Как да различаваме истинските изгодни оферти

Черният петък по начало беше първият петък след американския Ден на благодарността. По традиция тогава се откриваше и пазарният сезон, завършващ приблизително по Коледа. Основното за този ден обаче винаги са били намаленията на цените, най-вече тези на потребителската електроника.

Днес Черен петък се „празнува“ и в други части на света. Някои търговци предлагат продуктите си с действителни намаления. Други — не съвсем. Как можем да се ориентираме, че предложенията са изгодни, актуални и за нас?

Ето няколко насоки:

1. Знайте, че Черният петък реално не важи за всичко

Терминът „Черен петък“ по начало е свързан с потребителската електроника — лаптопи, смартфони, телевизори и прочие. Важи с почти същата сила за детските играчки. А понякога и за други стоки, например бижута.

Но е възможно в началото на зимата някои търговци, неуместно използващи термина „Черен петък“, да ви продават кожени палта „с огромни намаления“. Опитният потребител знае, че истинските значителни намаления на зимните стоки са извън сезона им — не на Черния петък, а през лятото.

2. Проверете реални ли са намаленията на новите модели

Последните модели на електрониката рядко могат да имат значителни намаления на цените. Обикновено търговците на този ден просто работят със символична надценка. Печалбата им е от оборот — много продадени бройки, — а не искат да печелят от надценката на единична бройка.

И нещо важно — понякога търговците може да работят дори на загуба от продажбите на продуктите, за да печелят нови клиенти в дългосрочен план. С други думи, те инвестират във вас. За да сте спокойни, проверете и в други магазини, дали „намалената“ цена всъщност не е стандартна.

Ако искате да се уверите, че намалението е реално, следвайте тези стъпки:

• Копирайте името на модела, който сте си харесали.

• Въведете го в търсачката на Google, като добавите и ключова дума „цена“.

• Изберете резултатите от последните 30 дни. Отворете кешираната версия на източника и така ще разберете колко е струвал моделът преди промоцията.

3. Доверете се и на продуктите, излезли по-рано през годината

Сред потребителите се шири схващането, че в Черния петък търговците „пробутват залежала стока“. Това може изобщо да не отговаря на истината. Зависи от търговеца. И само внимателният купувач, който вижда разликата между вярното и невярното, ще „уцели джакпота“.

Ако не държите на най-новите модели, трябва да знаете, че и продуктите, произведени в началото на текущата година, могат да ви вършат идеална работа. Защото в много случаи такъв „стар“ продукт е произведен само с броени месеци преди новия, което изобщо не го прави залежал и безполезен.

Не винаги имаме нужда от най-най-най-новото!

4. Следвайте правилото „три пъти мери, един път режи“

Ако решите да се възползвате от намаленията през Черния петък, не търсете само „предложенията на първа страница“. Важи както за отпечатаните брошури в търговските помещения, така и за онлайн магазините. А сега нека се аргументираме — защо?

Търговецът в малка или голяма степен „стреля на сляпо“. Банерите и изобщо рекламите обикновено се целят в максимално широка публика. По тази причина най-често продуктите, предлагани „на първа страница“, искат да хващат окото на възможно най-много хора. Но дали са най-доброто за вас?

Може да са. Може да си намерите и нещо още по-добро. Не всички продукти с намаления намират място в рекламите. Затова, когато си харесате нещо от рекламите, потърсете дали няма сходен модел с още по-добри параметри и на цена, която намирате за приятелска спрямо вашия джоб.

• Изберете какво искате да купите в дните преди Черния петък.

• Проверете цените на няколко модела, отговарящи на изискванията ви.

• По време на Черния петък не се разсейвайте по рекламите на търговците, а търсете само и единствено конкретните модели, които предварително сте избрали на добри цени.

Понякога трябва да побързате с покупката, понеже е възможно промоционалните бройки да са ограничени.

5. Възползвайте се от удобствата онлайн

Черният петък в САЩ е традиционна лудница — хората спят пред магазините, за да са първите, които ще влязат. А щом влязат — следва касапница, сякаш вдъхновена от кървави сериали като „Игра на тронове“.

В Европа не е чак така, но и тукашните опитни потребители се научиха да проучват потенциалните си покупки през интернет. За тях вече си има и профил — „потребителите по пижама“, седнали комфортно у дома.

И наистина, просто е по-лесно да сравнявате лаптопи, смартфони и телевизори по техническите им параметри — в табличния вид на един онлайн магазин. Удобно е да изчетете професионални ревюта или такива от хора, които вече използват набелязания от вас модел и имат опит с него.

Ако тези съвети ви бяха полезни, вие можете да върнете жеста, като пишете потребителски мнения и ревюта към успешно закупения продукт. Също така можете да се абонирате за нюзлетъра и да опишете в коментарите вашите лични насоки и впечатления за Черния петък.

Author: Боян Брайков

Share This Post On

Submit a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *