Идва ли краят на лаптопите Fujitsu след придобиването им от Lenovo

Идва ли краят на лаптопите Fujitsu след придобиването им от Lenovo

В края на миналата седмица се разнесе слухът, че Lenovo, водещият производител на РС в глобален мащаб, проявява интерес към закупуването на компютърния бизнес на Fujitsu. Днес вече се знае и от световни медии, че новината, оповестена най-напред от азиатски източници, предимно китайски и индийски, е напълно основателна. Все още няма официално изявление за сливането на двете компании, но трябва да се има предвид, че фактическата сделка тепърва предстои, като е малко вероятно да бъде финализирана преди края на текущия месец.

Но основните въпроси, свързани с това събитие, вече се коментират. Те засягат не само потребителите на продукти от тези компании. Fujitsu има втория най-голям пазарен дял на компютри в региона на Япония, като в разработката и производството на нейните лаптопи работят 2000 служители. Понастоящем не се знаят намеренията на Lenovo — дали ще запази търговската марка Fujitsu поне на пазара, където тя има значителна популярност, или бъдещите серии РС ще се предлагат с логото на китайския бранд.

Също така предстои да се разбере дали служителите на Fujitsu ще запазят работните си места, или Lenovo ще връчи на собствените си инженери активите и производствената база на японската компания. Второто се смята за по-вероятно, понеже освен активи Fujitsu има и дългове. Само в рамките на 2016 година Fujitsu претърпя загуби в размер на 10 милиарда йени, равняващи се на около 96 милиона щатски долара.

Анализаторите вече прогнозират, че след приключването на сливането на двете компании Lenovo ще зациментира водещата си позиция не само в глобален мащаб, но и в особения пазар на Япония. Очаква се, че някои от патентованите системи за сигурност, налични досега само в бизнес лаптопите на Fujitsu, в бъдеще ще намерят място и в предложенията на Lenovo. Сред тях са оторизираният достъп до компютъра само след успешно сканиране на вените по ръката на собственика и сложните алгоритми за криптиране на лични данни и корпоративна информация.

Смята се, че проблемите на Fujitsu, довели до продажба на нейния РС бизнес, са свързани с невъзможността на компанията да се адаптира адекватно към конкуренцията на смартфоните и таблетите.

Author: Боян Брайков

Share This Post On

Submit a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *