Rise of the Tomb Raider вече с вграден тест за производителност и пълноценна DirectX 12 поддръжка

maxresdefault

Когато се появи в края на януари, въпреки многобройните си геймплейни предимства, играта леко разочарова РС феновете си. Основната причина за това беше отсъствието на един важен елемент, заради който оригиналния Tomb Raider от 2013 се радваше на завидна популярност сред хардуерните ентусиасти – вграденият тест за производителност.
Сега, месец и половина по-късно Crystal Dynamics заедно с култовото, холандско студио Nixxes Software BV, на което дължим брилянтния РС порт на Rise of the Tomb Raider поправиха този дребен пропуск. Благодарение на пач, достъпен от завчера за всички притежатели на Steam версията на играта тя вече не само включва подробен, вграден бенчмарк, но и специален DirectX 12 режим!

 

p3clsFAiRI6j
По този начин Rise of the Tomb Raider става на практика първото гейм заглавие от този ранг, предлагащо пълноценна поддръжка за новия Windows 10 програмен интерфейс (API). Припомняме, че понастоящем има още два други гейм проекта включващи DirectX 12 поддръжка: Gears of War: Ultimate Edition и Ashes of Singularity, но първият от тях е римейк на вече доста старо заглавие, появило се още в далечната 2006, а вторият все още се намира в етап на разработка и е достъпен само в рамките на програмата Early Access на Steam.

 

nvidia_vxao_1
Според официалните бележки към новия пач, активирането на специалния DirectX 12 режим може да подобри значително игралната производителност при определени системи – подразбира се такива, разполагащи с актуален хардуер. Като пример се посочва компютър с Intel i7-2600 процесор и видео карта Nvidia GeForce GTX 970. Според разработчика в DirectX 11 режим подобна машина може да предложи около 46 кадъра в секунда, а при използване на DirectX 12 – до 60.
Разбира се тези твърдения тепърва следва да се проверят с практически тестове, но както всички добре знаем потенциала на DirectX 12 за реализиране на подобно ускорение определено е налице.

 

nvidia_vxao_2
Допълнително пача добавя и още една интересна екстра – поддръжка на най-новата Nvidia технология за реализиране на реалистично осветяване – VXAO. Подробно обяснение за принципите върху които почива тя  компанията обещава да даде по време на ежегодната Конференция на разработчиците на видео игри (Game Developers Conference), която ще се проведе през идната седмица. За сега е известно само, че VXAO осигурява по-ефектно и реалистично осветяване от масово използваните в момента SSAO и HBAO алтернативи. Разбира се за да можете да се възползвате от нея ще трябва да разполагате с решение на Nvidia и то от най-нова генерация (Maxwell). Любопитен момент тук е, че поне за сега VXAO работи единствено в DirectX 11 режим и не се поддържа в DirectX 12 версията на играта.

Author: Драгомир Дончев

Share This Post On

Submit a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *