Есенни игри – с какво ще ни развлича гейм индустрията, когато захладнее?

Terrace_autumn_study11_2347

Просто ей така лятото се изпари буквално за един ден. Както дойде, така си и отиде – няколко бързи бури и нетърпимата горещина отстъпи място на есенния хлад. Разбира се, метеоролозите твърдят, че захлаждането е само временно, но последните няколко дъждовни дни ни напомниха, че времето за плаж и други подобни дейности на открито скоро ще отмине.
Това, разбира се, означава повече време вкъщи, пред компютъра (или лаптопа), и големите игрални компании са пределно наясно с този факт. Именно поради тази причина лятото поначало е доста вял откъм анонси на нови гейм продукти сезон. За сметка на това с есента (а после и зимата) настъпва истинска игрална вакханалия и от вълнуващи нови заглавия човек дъх не може да си поеме. Настоящата 2015 година няма да е много по-различна. Считано от края на август, стартира буквално ударна серия от гейм премиери, които просто не бива да пропускате, ако сте запален почитател на видеоигрите. Изброяването на всички очаквани заглавия, разбира се, би означавало съставяне на непосилно дълъг списък, затова сме подбрали само няколко от най-обещаващите, високобюджетни и потенциално хитови игри, които ще видим до края на 2015.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain  (1 септември 2015)

 

545887
Култовата футуристична, военна серия на Хидео Коджима рядко виждаме във версия за РС, за това появата й на тази платформа е истинско събитие за всички фенове на гениалния японец. В случай че не сте хардкор фен на поредицата, няколко неща в The Phantom Pain могат да ви объркат. Първо вероятно ще се зачудите защо повторно излиза игра със заглавие Metal Gear Solid V. Причината е, че появилият се през март миналата година Metal Gear Solid V: Ground Zeroes беше само „загрявка“ за големия Phantom Pain, т.е. той не беше точно самостоятелна игра, а по-скоро нещо като пролог. Друго неудобство е свързано с РС феновете на играта. Ако не разполагате с други игрални платформи (по-конкретно PlayStation), вие вероятно сте пропуснали една немалка част от развитието на историята с главен герой легендарния Snake. За съжаление Коджима няма как да избяга изцяло от себе си и предходните игри в серията, така че събитията в Ground Zeroes (а след това и във Phantom Pain) следват случилото се в Metal Gear Solid: Peace Walker – заглавие, създадено оригинално за портативния PlayStation Portable, а по-късно портнато в HD версия и за PlayStation 3.
Със сигурност авторите са предвидили това и вероятно са се постарали да подготвят играчите подобаващо, запознавайки ги накратко със сюжета до момента. Противното би било непростима грешка и би означавало много от любителите на стелт-екшън игрите да не могат да се насладят в пълнота на един от най-брилянтните представители на жанра, появявали се някога.

Mad Max (1 септември 2015)

 

mad-max-21753-1920x1080
Успехът, казват, раждал успех и явно Warner Bros. Interactive Entertainment много добре разбират това. Честно казано, понякога им се получава – както в случаите с наистина страхотната Middle-earth: Shadow of Mordor (базирана на филмовия лиценз „Властелинът на пръстените“) и (с някои уговорки) поредицата Batman Arkham. Друг път обаче нещата не сработват толкова добре, а предстоящия Mad Max предстои да видим съвсем скоро. Разбира се, съвсем очаквано играта е базирана на мега успешния кинохит Mad Max: Fury Road, а студиото, което се е захванало с нея (Avalanche), обещава „по-зрял тон“, отколкото в предходни свои заглавия (например Just Cause).
Жанровата категория тук е ясна – екшън-приключение в огромен отворен свят, в който главният герой Макс се чуди кой е откачил повече – той или всички останали. Дали и доколко обаче Mad Max: The Video Game ще успее да улови уникалната атмосфера и дух на бруталния Fury Road, тепърва предстои да видим.

Fallout 4 (10 ноември 2015)

 

Fallout-4-dog
Bethesda Game неслучайно са едно от водещите ролеви студиа в света. Компанията успя едновременно да шокира и зарадва огромната си маса фенове, анонсирайки новия Fallout 4 по, меко казано, нестандартен начин. След години на упорито мълчание по повод плановете си за продължение на фантастичния Fallout 3, по време на тазгодишното Electronic Entertainment Expo Bethesda не само потвърдиха, че Fallout 4 ще има, но и показаха един на практика завършен продукт, по който са работили при пълна секретност. В резултат към края на годината отново ще имаме възможност да се потопим в меланхоличния свят на постапокалиптична Америка. Събитията в играта ще се развиват горе-долу по същото време, както и в предната част от поредицата, но в друг регион на света – основно в Бостън, Масачузетс, но отчасти и в Комънуелт, Нова Англия. За разлика от предшествениците си обаче Fallout 4 ще започне още в дните преди ядрения апокалипсис и ще ни покаже утопичния свят на играта, преди да бъде изпепелен от атомна война.

Might & Magic Heroes VII (29 септември 2015)

 

Might-Magic-Heroes-VII-Gamescom-2014-Trailer-3
Прави ли ви впечатление, че добрият, стар „Хироиус“ вече се казва малко по-иначе? Това едва ли е изненада за почитателите на серията, които следят развитието й, понеже всички те знаят, че от доста време насам тя е собственост на Ubisoft. А с новите притежатели на франчайза дойдоха и доста нови неща – например преход от двуизмерна към изцяло 3D, модерна перспектива.
Разбира се, доста спорно е дали това допринесе за еволюцията на една игрална серия със статут на златна класика, или само помрачи и бездруго посърналия й чар. Така или иначе през есента се задава пореден Хироус, който отново е дело на Black Hole Entertainment – студиото, което пое поредицата от Nival Interactive след част V. Това, разбира се, е и добра и лоша новина. Добра, в случай че предходната част VI ви е допаднала. Лоша, ако сте били разочаровани от нея (в интерес на истината играта получи доста смесени отзиви).
В поредното си, седмо издание авторите явно смятат да се придържат към формулата „Щом не е счупено, значи няма нужда от поправка“. Геймплейната формула на играта ще остане практически същата – познатата смесица от ролеви и походови, стратегически елементи, тактически битки и изследване. Събитията в Might & Magic Heroes VII ще се развиват 200 години след края на Shades of Darkness – самостоятелния експанжън за Might & Magic Heroes VI.
Star Wars: Battlefront (17 ноември 2015)

 

maxresdefault
Много хора бяха отписали Star Wars видеоигрите. И не без основание. От появата на истински класики като поредицата Jedi Knight, Rogue Squadron и Knights of the Old Republic измина доста време, а появилите се междувременно гейм заглавия, базирани върху култовия филмов франчайз, честно казано, не радваха с качества. Новият Star Wars: Battlefront може да промени това. Първо и най-вече, разбира се, с визия. Показаното от играта до момента впечатлява (най-меко казано) – това, което са постигнали DICE с помощта на техния Frostbite 3 енджин за пресъздаване на събития, които досега бяхме свикнали да виждаме само и единствено на големия киноекран, е наистина изумително. Star Wars: Battlefront най-малкото обещава сражения с епика и размах, каквито рядко сме виждали във видеоигра от жанра, а отделно авторите й обещават автентичност без аналог – до най-малкия детайл в кабината на Хилядолетния сокол или пулта за управление на ужасяващите AT-AT имперски канонерки.
Ще видим и което е по-важното – ще можем да участваме, във всички ключови сражения, които сме виждали във филмите – от битката за ледената планета Хот (Империята отвръща на удара), през атаката на гористата луна Ендор (Завръщането на джедаите) до бойни действия, развиващи се на мистериозната планета Джаку от пролога на новата трилогия Star Wars: The Force Awakens.
Единствената (относително) лоша новина, свързана със Star Wars: Battlefront, е, че за разлика от предшественика си (появил се през 2004) играта ще е изцяло мултиплейър базирана, т.е. тя не включва солов режим и създателите й не предвиждат такъв за в бъдеще.

XCOM 2 (2 ноември 2015)

 

xcom-2-slated-to-be-released-this-november-by-firaxis
С XCOM: Enemy Unknown, Firaxis Games показаха не само че знаят как успешно се рестартира класически игрален франчайз. Някога, в края на 90-те, обаче продълженията на първия Enemy Unknown бяха дори още по-добри от оригинала и сега предстои да видим дали задаващият се XCOM 2 ще успее да се справи също толкова успешно с тази задача.
Всички необходими предпоставки сякаш са налице. Да оставим настрана факта, че с него са се заели хора, които вече доказаха, че „знаят как става“ – още с анонса на играта Firaxis успяха да вдъхновят почитателите на новата/стара серия с обещание за съвършено различна посока и концепция. На старта на XCOM 2 ще заварим планетата си под контрола на същите тези извънземни, с които се сражавахме в Enemy Unknown. Действието тук проследява събития 20 години след края на предходната част, но в сценарий, незавършил с хепиенд. Оригиналният XCOM явно е „изгубил играта“ и резултатът е извънземна окупация. В новата си, мобилна версия обаче той е дори още по-вълнуващ и опасен, защото разчита на подмолни, партизански тактики, което пък дава предимство на командосите от XCOM. Този път те са тези, които дебнат в сенките и в резултат на старта на всяка мисия играчите вече ще виждат цялото бойно поле на длан – тези, които ще са заслепени от „мъглата на войната“, ще са извънземните им противници.
Тази, а и още куп иновации обещават сериозна промяна в динамиката и духа на геймплея, макар че авторите твърдят, че в основата си всички елементи, превърнали XCOM в толкова популярна игра, ще останат по местата си.

Fable Legends (края на 2015)

 

Foliage_Beech_Canopy_Screen05
Fable е доста… странна поредица. Първата и втората част пожънаха фантастичен успех, печелейки й и име на една от най-оригиналните и забавни ролеви серии в историята. Третата обаче пое в доста погрешна посока и остави една немалка част от феновете си разочаровани. Fable Legends ще се опита да поправи това, но доколко ще успее, тепърва предстои да видим.
Засега са ясни две основни неща, които (поне до известна степен) гарантират успеха на играта: това ще е едно от първите истински DirectX 12 заглавия, които ще се появят на пазара, при това още до края на тази година, и освен това ще се предлагат напълно безплатно. Да, Fable Legends ще е free-to-play (свободна за сваляне) кооперативна, екшън-ролева игра, действието в която ще се развива няколкостотин години след края на оригиналната трилогия. Играта ще включва вътрешна система за микро транзакции, т.е. участниците в нея ще могат да закупуват различни екстри и бонуси за героя си, но авторите уверяват, че това няма да е задължително и което е по-важното – няма да създава дисбаланс между играчи, които плащат, и тези, които искат да играят само безплатно.

Author: Драгомир Дончев

Share This Post On

Submit a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *