Microsoft и Xiaomi – изоставят ли китайците Android в полза на Windows Phone?

xiaomi-mi-4-windows-10-microsoft-1-710x474

 

Новината за съвместно сътрудничество между Microsoft и Xiaomi, появила се преди броени дни се оказа леко преувеличена. В подробен Google+ пост Хюго Бара – понастоящем вице президент на китайската компания поясни, че става дума за „партньорство“, а не за официално, търговско съглашение.
Нещо повече – колаборацията между двете компании не бива да се тълкува като решение от страна на Xiaomi да загърби Android и MIUI за сметка на Windows Phone. За момента единственото, което се крие зад тази идея е възможността избрани потребители да инсталират на своите Xiaomi устройства (всъщност на едно устройство – модела Mi 4) специално разработена за него версия на Windows Phone.

 

 

xiaomi-mi-4
Плюсовете от подобен ход за Microsoft са повече от ясни. Компанията все още контролира незавидно малък дял от мобилния пазар (едва 3 процента), а присъствието й в Китай е меко казано маргинално. Сътрудничеството с компания, която има огромна потребителска база, над 32 различни глобални фен сайта и на миналогодишния еквивалент на Черен петък в Китай продаде над 1.2 милиона Mi устройства за един ден, може да донесе само и единствено позитиви на Microsoft.
Тъй като Xiaomi не само не ограничават, а напротив активно насърчават потребителите си да експериментират със софтуера за техните устройства, една предназначена специално за тях версия на Windows Phone вероятно би се радвала на сериозен интерес. Това ще позволи на Microsoft да получи огромно количество обратна информация от една от най големите модърски общности в света – данни, които ще са само и единствено от полза за компанията, особено ако тя възнамерява да разшири присъствието си на китайския, а и на мобилния пазар въобще.

 

 

steambp
Друг е въпросът какво би могла да извлече от едно подобно партньорство Xiaomi? В краткосрочен план един такъв ход без съмнение ще спечели одобрението на огромната общност от фенове и ентусиасти, чиято компания до голяма степен дължи шеметният си успех. Стратегическите ползи за Xiaomi от подобно сътрудничество обаче, като цяло са доста неясни. Малко вероятно е китайската компания да разчита на помощ за евентуалното й навлизане на американския и световния пазар – делът, който Microsoft контролират от него е твърде скромен, за да легитимира подобно намерение.

 

 

14655
В крайна сметка на този етап е ясно едно: Microsoft без съмнение имат какво да научат от Xiaomi и бизнес модела, който изстреля компанията на челни позиции в смартфон сегмента. Какво ще извлекат китайците от това партньорство обаче за сега е единствено и само обект на спекулации.

Author: Драгомир Дончев

Share This Post On

Submit a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *