Китайският производител на смартфони Meizu получава $590 милиона финансова инжекция от Alibaba

Alibaba инвестира в смартфоните на Meizu

Alibaba инвестира в смартфони Meizu

Забелязвате ли как все повече обръщаме внимание на китайските производители на смартфони?
Това не е израз на пристрастие, просто, години наред незнайни за нас фирми се бориха със зъби и нокти, израстваха и подобряваха своята продукция на най-големия пазар на мобилни телефони в света – родния китайски. Компаниите набъбнаха, Китай им отесня и започнаха макар и все още с бавни темпове своята инвазия по целия свят.
Марката Meizu може би не ви е добре позната, но спокойно, в бъдеще ще я запомните 🙂 Това е един от най-големите китайски производители на смартфони. Компанията ще получи сериозна финансова инжекция от друг чисто китайски бранд – онлайн търговеца Alibaba. Фирмите имат намерение да изградят тясно сътрудничество на стратегическо и комерсиално ниво, в резултат на което смартфоните на Meizu да предлагат интегрирани онлайн услуги на Alibaba.
Популярният електронен магазин ще осигури поддръжка в области като онлайн търговия със смартфони, мобилен достъп до мрежата, електронна търговия, анализ на данни, което ще позволи на Meizu да изгради завършена мобилна екосистема. Замислете се, картинката става монументална – голям производител на смартфони с традиции и най-големият онлайн търговец в света с обща цел…

Изключително интересни започват да стават китайските фирми, трудно може да се определи кой поема по най-верния път.
– Meizu сключва съглашение с Alibaba и засилва позициите си на вътрешния пазар;
– Xiaomi хвърля усилия да затвърди позицията си на най-голям китайски производител на смартфони като влага средства в разработката и популяризирането на собствени онлайн услуги – да си припомним, че компанията обяви вложение от $1 милиард в изграждането на система за платено онлайн видео, което да е интегрирано със смартфоните и умните телевизори на компанията;
– Lenovo се опитва да налага продуктите си на чужди пазари, цели се в по-висок клас чрез придобитата наскоро култова марка Motorola;
– Huawei – огромният концерн има добре развит бизнес по света, свързан с оборудване за мобилни мрежи. Това му дава близък контакт с мобилните оператори и възможности за продажба на милиони смартфони през този канал. Последните новини от Huawei са, че китайците ще се концентрират върху производството на смартфони от висок клас и цена над $300, защото предпочитат конкуренцията на световни брандове като Samsung и Apple вместо тази на родните Lenovo, Xiaomi, Meizu.

Всъщност, ако вплетем теорията на конспирациите в прегледа, дали няма единно разпределение на приоритетите на отделните компании от китайското правителство? Ти ще акцентираш на смартфони с отлично съотношение цена / качество за да задоволиш родния пазар, ти ще бориш чуждите компании с по-висок клас телефони, ти ще оперираш и на двата пазара итн… Надали ще узнаем някога, фактите са, че китайските смартфони ще стават все по-популярни.

Author: Кристиан Димитров

Share This Post On

Submit a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *