Game Developers Conference 2014 – едно от най-значимите издания през последните няколко години?

Cover

В началото на идната седмица стартира едно от най-интересните събития от световната гейминг сцена – Game Developers Conference. Макар и не толкова комерсиално колкото прословутото E3, то ще очертае някой от най-ключовите тенденции в електронната развлекателна индустрия през идните няколко месеца, а вероятно и през идните няколко години.

Вероятно най-интересната презентация в този ред на мисли ще е свързана с анонса на новата 12-та версия на DirectX – един от най-широко застъпените програмни интефрейси в игралния свят през последното десетилетие.
Предвид на факта, че Microsoft пусна предните две ревизии с интервал от близо 3 години (DirectX 10 през 2006, а DirectX 11 през 2009), появата на DirectX 12 дори е до известна степен закъсняла.
Много наблюдатели в индустрията дори спекулират, че появата й точно днес е по-скоро в отговор на опитите от страна на AMD да „отхапят” от пазарния дял на DirectX с новия си проект Mantle, който на практика се явява негов API конкурент.

directx-12-windows-amd-intel-nvidia-qualcomm-640x353

На този етап практически липсват подробности относно техническите спецификации на DirectX 12, но по всичко личи, че всички «обичайни запозодрени» вече са на борда – Intel, AMD и Nvidia със сигурност ще са готови да представят свои собствени версии на съвместим хардуер буквално часове след официалния анонс на Microsoft. Любопитно е присъствието на един нов играч тук – Qualcomm, макар че за момента не е известно как и по какъв начин мобилни гигант е свързан със задаващият се нов API.

Другото голямо неизвестно е как появата на DirectX 12 ще повлияе на едва прохождащият Mantle и как AMD ще съумеят да балансират между поддръжката на собственият си, все още малко познат интерфейс и огромната маса DirectX съвместим софтуер.
Още повече много анализатори подозират, че DirectX 12 ще копира (пардон дублира) до голяма степен функциите, предлагани от Mantle – означава ли това, че проекта на AMD се оказва мъртво роден?

Разбира се всичко това ще придобие повече яснота след „фаталната” дата 20 март, за когато е насрочен официалният анонс на новия Microsoft интерфейс.

heres-what-happened-when-we-strapped-a-bunch-of-people-into-the-oculus-rift-virtual-reality-headset

Дебюта на DirectX 12 обаче няма да е единственото интересно събитие в рамките на идната седмица. Тя вероятно ще е доста интензивна и за Valve, които очакват да привлекат повече внимание към техните Steam Box РС/конзоли. След като PlayStation 4 и Xbox One вече не са такава „гореща” новост, интригуващият експеримент на Гейб Нюъл и компания може да разчита на много по-солидна доза внимание от страна на гейм пресата и разбира се на общността от разработчици.

На същото се надяват и производителите на изумителния Oculus Rift, които напоследък се сблъскаха с някой непредвидени проблеми с производството. Без съмнение малко допълнителен медиен шум около екзотичният им шлем за виртуална реалност едва ли би им бил излишен.
Изненадващо включване в тазгодишната GDC можем да очакваме и от един неочакван, нов играч в лицето на Amazon. Напоследък се носят натрапчиви слухове, твърдящи че компанията работи усилено върху проект за собствена игрална конзола – вероятно нещо от класа на Nvidia Shield или OUYA.
Дали има истина в това или става дума за поредната серия празни спекулации – ще разберем съвсем скоро.

Vita Slim-900-90

Презентацията на Sony вероятно ще се върти най-вече около новият PlayStation Vita Slim, но е твърде възможно компанията да обърне повече внимание на надигащата се VR вълна, показвайки своя собствена версия на технология за виртуална реалност.

На финала – наблюдателите в индустрията очакват изключително силно присъствие на така наречените „инди” (независими) среди за разработка, които напоследък все по-често раждат гейм проекти, засенчващи с оригиналност и креативен заряд повечето ААА заглавия.

Author: Драгомир Дончев

Share This Post On

Submit a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *