Lenovo отчете рекордни приходи плюс повече продадени мобилни устройства отколкото РС.

lenovo-K900-

Lenovo отбелязват поредната успешна година. Компанията публикува годишните си финансови отчети, като само за последната четвърт от периода приходите й възлизат на цели 10,8 милиарда долара – с 15 процента повече спрямо същия период на предходната година.

Обемът на продажбите също е достигнал своеобразен рекорд – 32,6 милиона продадено устройства. Интересен момент тук е, че макар компанията да запазва убедително лидерското си място на пазара за персонални компютри, за пореден път тя отчита сериозен превес в продажбите на мобилни устройства пред реализираните класически РС.

В структурата на общите приходи например солиден е делът на поделението Mobile Internet and Digital Home, което се занимава най-вече със смартфони и таблети, като там обемът на реализираните печалби нараства от 11 на 16 процента.

Тези новини идват буквално дни след като Google обявиха, че продават неотдавна закупената от тях Motorola Mobility на Lenovo за сумата от 2,91 милиарда долара.
Това е лош знак за самите Motorola, които явно не са успели да оправдаят надеждите на софтуерния гигант и добър за Lenovo, които по този начин правят уверена заявка за по-сериозно присъствие на пазара за мобилни устройства, на който те в момента заемат четвърто място.

Компанията все още не е споделила дългосрочните си намерения за Motorola и обеща единствено, че смята да запази името на бранда.
За сега ръководството на Lenovo се отнася предпазливо към бъдещите перспективи за новата си покупка и официалната позиция на компанията е, че едва след окончателното финализиране на сделката и оценка на придобитите пасиви, ще започне плавен процес на реструктуриране, целящо да „изправи на крака“ някогашния телеком мастодонт.

Lenovo както винаги са амбициозни – те явно не само възнамеряват да направят Motorola бранда отново печеливш, но и да осъществят тази нелека задача в рекордно кратки срокове.
Очевидно компанията разчита благодарение на добре познатата марка да завоюва нови позиции на мобилния пазар в САЩ и Европа, където Lenovo имат относително по-слабо присъствие, отколкото в Азия и Тихоокеанския регион.

Author: Драгомир Дончев

Share This Post On

Submit a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *