Пазарът на смартфони премина котата от 1 милиард продадени устройства. Huawei, LG и Lenovo набират скорост.

Smartphone-Test-658x370-44462af2b204c992

Ако и за момент сте се съмнявали в успеха на смартфон революцията, ето ви няколко интересни цифри цитирани неотдавна от анализаторската компания IDC. През изминалата 2013 световният пазар за мобилни телефони е реализирал нов рекорд – цели 1 милиард продадени бройки т.е. с около 38 процента ръст спрямо предходната 2012.

И докато числата описващи динамичния ръст на смартфон индустрията са впечатляващи и (поне до някъде) изненадващи, не така стоят нещата по отношение разпределението на пазарните дялове. Там новини няма – Samsung продължават да контролират необезпокоявани около 30,1 процента, следвани от “вечните” Apple, но с наполовина по-малък дял – 15.3 процента. Веднага след тях се нареждат китайския телеком гигант Huawei с 4,9, процента, LGс 4,8 процента и Lenovo с 4,5 процента.

Според програмния директор на поделението занимаващо се с анализ на смартфон пазара в IDC – Райън Рейт, две са основните тенденции тласкащи бранша напред – увеличаването размера на дисплеите на различните устройства и непрекъснато намаляваща им цена, което ги прави все по-достъпни.

Според Рейт вторият фактор е с по-ключово значение и има по-голямо влияние върху пазара. При все, че бюджетните модели са сегмент, който сравнително рядко попада в светлината на медийните прожектори именно там относителният ръст е най-голям – особено на по-малко наситените пазари като Китай и Индия. Там неизменните пазарни хитове и смартфон бетселъри обикновено попадат в графата „модели под 150 долара”.

Що се отнася до неизменно доминантната позиция на Samsung и Apple, които за поредна година си поделят лъвският пай от пазара (почти половината от световните доставки на смартфони), мнението на анализаторите е, че това се дължи на поредица от фактори. И двете корпорации инвестират огромни суми за маркетинг, разполагат с добре установени канали за дистрибуция и атрактивни продуктови портфолиа.

Настоящата пазарна ситуация обаче може рязко да се промени през 2014, тъй като останалите три корпорации в челната петица – Huawei, LG и Lenovo напоследък хвърлят сериозни усилия за увеличение на пазарните си дялове. Всяка от тях през последната година може да се похвали с двукратно по-голям ръст в темповете на доставките отколкото индустрията като цяло и макар в момента те заедно да контролират едва 14 процента от пазара, налице са всички необходими предпоставки за обръщане на тренда в идните 12 месеца.

Huawei например залагат на експанзия в Европа, LG агресивно налагат новите си брандове (и особено Optimus) в държавите от Латинска Америа, а Android моделите на Lenovo непрекъснато набират популярност – особено в Китай където те се предлагат на изключително атрактивни цени. Така, че през идната една година Samsung и Apple нямат основания да се чувстват спокойни и сигурни за пазарните си дялове.

Author: Драгомир Дончев

Share This Post On

Submit a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *