На старта на 2014: плах оптимизъм за РС пазара, благодарение на Lenovo.

Lenovo_IdeaPad_Yoga_13_35477652_35477652_35510546_35510543_35510544_11_620x433

Вече сме споменавали, че и Gartner, и IDC през последните 20 месеца неизменно отчитат тенденциозен спад в обемите на РС пазара. Наскоро обаче и двете компании докладваха за светлина в края на тунела и по-всичко личи, че основна заслуга за обръщането на тренда имат Lenovo.

През последната четвърт на 2013 компанията засили сериозно пазарното си присъствие и набра преднина пред конкурентите си HP и Dell, като единствено тя отчита ръст в продажбите за периода.
Макар като цяло прогнозите на двете компании да не се разминават много с реалните резултати показани от участниците на пазара, и Gartner, и IDC се изказват сравнително оптимистично за тенденциите в недалечно бъдеще.

Според техните анализи големите западни пазари (най-вече този в САЩ) е достигнал до абсолютното дъно на търсенето и шансовете за обръщане на тренда в идните месеци е голям. Разбира се стабилното нарастване в продажбите на таблети продължава да влияе негативно върху пазара за класически РС решения, но надежда определено има.
Конкретно на така наречените „развиващи се пазари” ръст вероятно ще бъде реализиран, но темповете му ще са относително по-бавни, тъй като поредността в потребителското търсене обикновено е: смартфон – таблет – РС.

Основен двигател на растежа на тези пазара безспорно ще са Lenovo, които агресивно навлизат в този сегмент. За последната четвърт на 2013 китайската компания е отбелязала 9 процентен ръст в продажбите, равняващ се на 15.3 милиона продадени бройки т.е. 18.6 процента пазарен дял.

В същото време позицията на Lenovo на щатския пазар остава непроменена – пазарният дял на компанията е 9.7 процента, което й отрежда традиционното четвърто място след HP, Dell и Apple.

Author: Драгомир Дончев

Share This Post On

Submit a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *