Microsoft вече може да не бързат с Kinect for Windows – Intel ги изпревариха с RealSence.

realsense-overview-demo.mov.rendition.cq5dam.thumbnail.576.324

И докато всички Xbox почитатели се дивят на уникалните възможности на новия Kinect 2.0, Intel изненадаха всички почитатели на РС с многообещавата негова алтернатива, която скоро може да се превърне в стандартна част от всеки компютър от следваща генерация. По време на CES 2014 компанията показа не един, а няколко работещи прототипа използващи нов вид „пространствени“ камери, наречени  RealSense 3D. На практика тази технология предлага възможности за управление на компютъра с глас и жестове и представлява Intel алтернативата на Kinect for Windows, обещан ни още с анонса на Xbox One.

Но докато Microsoft са твърде заети с маркетирането на новата си конзола, за да обръщат внимание на добрите, стари РС,  Intel вече са си осигурили поддръжката на цял куп водещи ОЕМ производители, като  Acer, Asus, Dell, Fujitsu, HP, Lenovo и NEC, всеки от които официално е заявил намерение да интегрира RealSence камери в следващото си поколение продукти.

realsense-blade2-cntrl-nav

Нещо повече – Intel обещават, че „пространствените“ камери са само началото – за в бъдеще корпорацията възнамерява да предложи още свързани продукти и услуги обединени под новия RealScence бранд.

Ако се съди по CES демонстрациите технологията е изключително перспективна и категорично не става дума за ранен прототип, а за продукт готов за интегриране в комерсиални устройства като лаптопи, таблети и хибриди от следващо поколение.

В тях RealSence камерите вероятно ще заместят сега съществуващите уеб камери и ще предложат значително по-креативни и гъвкави възможности за контрол и забавление.

Сферите на приложение за RealSence са много и разнообразни – като се започне от приложения с добавена реалност, мине се през цялостни възможности за управление на компютъра с жестове и глас (изцяло в Kinect стил) и се стигне до оригинални, нови гейм заглавия, като например показаната на Експото Hoplites, разработена специално от Intel, за да демонстрира възможностите на новите камери.

realsense-blade4-gaming

Интересното тук е, че RealSence работи на почти същия принцип както нашумелия през миналата година LeapMotion, за който вече е ставало дума. Разликата обаче е, че технологията на Intel предлага значително по-висока прецизност, без „мъртви“ точки в рамките на обхвата на камерата и по-фино проследяване пространственото разположение на пръстите и ръцете на потребителя, който я използва.

За сега цената на RealSence не е ясна, но предвид на доста широката подкрепа от страна на РС производителите, които технологията получи още на CES, може да се заключи, че интеграцията й в мобилните РС от следващо поколение няма да ги оскъпи значително.

Author: Драгомир Дончев

Share This Post On

Submit a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *