Apple губи позиции на таблет пазара. Android набира скорост.

Android-VS-Apple

Доминантната позиция на Apple в таблет сегмента се топи с притеснителни за компанията темпове. Макар все още да запазват водещото си място, продуктите на компанията отстъпват все по-значителен дял от пазара на Android базираните таблети.

През третата четвърт на годината, делът на Apple е 29.6 процента – значителен спад спрямо 40.2 процента, които компанията имаше само преди година. По данни на IDC това е най-ниското ниво на пазарно присъствие отбелязано от компанията към днешна дата.

Като цяло ръстът на таблет пазара е внушителен – общо 47.6 милиона реализирани бройки за третата четвърт на 2013, което представлява 36.7 процентен ръст спрямо същия период на предходната година.

Очаквано двете основни компании, печелещи лъвския пай от растящите продажби на Android таблети са Samsung и Asus. По-големият дял от пазара „отхапва“ южнокорейската компания – 20.4 процента, като нарастването в обема на реализираните таблетни продажби е меко казано впечатляващо – 123 процентно увеличение спрямо същия период на 2012.

Asustek също не се представят зле (3.5 милиона продадени таблета), следвани от Lenovo (2.3 милиона) и Acer .

Интересното е, че сериозен ръст бележат и продажбите на десетките знайни и незнайни китайски производители, предлагащи супер-евтини Android таблети. Според Том Майнели – анализатор в IDC, това е временно явление – страничен ефект от Android еуфорията обзела пазара.

„Моментния скок в продажбите не е гаранция за дългосрочен успех“ обяснява той „За целта е необходим стабилен хардуерен бизнес модел, здравословна екосистема от разработчици и щастливи крайни потребители“ – три неща, които повечето нонейм китайски производители просто не притежават.

Author: Драгомир Дончев

Share This Post On

Submit a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *