Облачно с…таблета. Продажбите в РС сегмента продължават да се свиват, но за щастие с по-бавни темпове.

1

Цифрите за третата четвърт на годината никак не са ласкави за РС пазара. Две от водещите анализаторски компании, следящи тенденциите в хай тек сектора, независимо отбелязват шестия по ред отчетен период, в който продажбите на компютри вървят надолу и макар процентният спад цитиран от Gartner и IDC леко да се различава (съответно 8.6 и 7.6 процента), трендът, който техните данни очертават е ясен и не особено оптимистичен.

Очевидно, предварителните очаквания на производителите в сектора не са се оправдали – по принцип третата четвърт на годината е време, през което продажбите на класически и мобилни РС системи се засилват в рамките на така нареченото “back to school” пазаруване.

Уви, очакваният ръст така и не се материализира и спадът в общия обем на реализираните количества продължава, макар и с по-забавени темпове.

За съжаление, задълбочаващата се втора вълна на финансовата криза в САЩ не помага особено в това отношение и ръстът на щатският пазар е практически нулев – ясен знак, че клиентите или се ориентират към хибриди и таблетни устройства или просто изчакват и не са склонни да инвестират в нов РС хардуер през есенния сезон.

Реално ръст бележат единствено Windows 8 базираните РС модели, като IDC отбелязват, че като цяло тенденцията тук е по-благоприятна отколкото по време на прехода от Windows XP към Windows 7.

2

Явно нито новините за предстоящия дебют на Windows 8.1, нито новата вълна Haswell чипове са успели да съживят искрата на добрите, стари РС. Все пак анализите и на двете компании (Gartner/IDC) посочват забавяне в темповете на спад – при близо 10% свиване на РС пазара през последния отчетен период, през третата четвърт на годината намалението е по-скромно.

Надеждите на РС вендорите на този етап са свързани с последната четвърт на годината – сезона на празничните покупки, който може и да успее да раздвижи нещата в този сегмент.

И докато цитираните цифри като цяло са лоша новина за големите играчи на пазара, за потребителите те вероятно ще се материализират под формата на изкусителни намаления, бонуси и отстъпки в периода около Коледа.

Author: Иван Михайлов

Share This Post On

Submit a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *