2014: годината в която конзолите станаха РС (…или май беше обратното?)

1

Няма какво да се лъжем – колкото и да се опитват да ни убедят конзолните компании, хардуерът на повечето игрални платформи от този вид е повече или по-малко базиран на класически РС технологии.

Всъщност хората, които следят историята на най-младия играч на този пазар – Microsoft, са пределно наясно, че първият опит по темата на софтуерния гигант – прословутия Xbox беше на практика РС отвътре. При това РС използващо мейнстрийм компютърни компоненти като масов Intel процесор, видео решение на Nvidia (GeForce 3) и работещо под управлението на модифицирана версия на Windows CE.

Отиващата си вече конзолна генерация в лицето най-вече на Xbox 360 и PlayStation 3 също споделяше доста общи черти с масовия РС хардуер – видео решенията и на двете споменати платформи например бяха разработени и се доставяха от ключови РС компании, като AMD и Nvidia.

2

С новото поколение конзоли обаче, този процес на постепенно сливане навлиза в следващата си фаза. Да разбира се, големите играчи на пазара все така ще се стремят за пазят територията си, контролирайки ордата си верни Xbox/PlayStation фенове най-вече и основно посредством внимателно разчетени във времето и изкусително лъскави ексклузиви. Повечето от тях обаче вероятно вече ще са ограничени само по време;  Т.е. за разлика от заглавия, като Killzone, God of War и някой части на култови гейм серии като Halo и Gears of War, те рано или късно ще се появят и за РС.

В същото време, както стана ясно още по време на официалните анонси на Xbox One и PlayStation 4, конзолните платформи от ново поколение ще разчитат много и на вече набрали популярност РС франчайзи – най-вече от инди сцената, които да ги „подсилят” в първите (и традиционно най-трудни) дни на пазарния им дебют.

Но междуплатформената съвместимост, която бъдещето обещава явно няма да е ограничена само до софтуера (което макар и относително рядко, не е чак толкова изненадващо явление в гейминг средите).

Виж, хардуерната съвместимост е доста по-неочакван (и малко изненадващ) подарък за традиционно пренебрегваните през последните години РС геймърите.

Още след анонса на Xbox One, Microsoft обявиха, че уникалният, нов Kinect 2.0 и новият им контролер ще работят без проблем в Windows среда, макар и не on day one (т.е. в момента в който конзолата се появи на пазара).

3

Няколко месеца по-късно и Sony споделиха, че новата версия на техния DualShock контролер ще е по-приятелски настроена към РС и ще предлага почти пълна функционалност (с някой малки изключения).

Макар да изглежда като относително скромна екстра, това всъщност е голяма стъпка напред за компанията, която традиционно страни от РС платформите. DualShock-а на PlayStation 3 например, до последно не осигуряваше нативна съвместимост с РС и за да го използват с компютър играчите се налагаше да разчитат на допълнителни приложения, като MotioninJoy и Better DS3.

Разбира се, в светлината на всичко това е интересен и друг въпрос: ако в деня на пазарен дебют подобни ключови елементи от конзолната периферия на Xbox One и PlayStation 4 работят без проблем с РС, какво ли следва в бъдеще – когато двете нови платформи се наложат на пазара и заработят „с пълна пара”?

Какъвто и да е следващият ход на Sony и Microsoft в това отношение, сигурно е едно: очакваме го с интерес.

Author: admin

Share This Post On

Submit a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *