Втората генерация Surface таблети вече без логото на Microsoft

Вчера (23.09), късно следобед, Microsoft без много шум обявиха новите версии на таблета (хибрида) си собствена разработка – Surface.

Очаквано промените в двете основни версии на устройството – масовата Surface 2 и ориентираната към професионалистите Surface Pro 2 са еволюционни, а не революционни.

Устройствата ще използват най-новата версия на операционната система Windows 8.1, a ключова новост и при двата таблета е преходът към нова процесорна платформа: Nvidia Tegra 4 при Surface 2 и Intel Haswell за Surface Pro 2.

Безспорно това е причината от Microsoft да твърдят, че Surface устройствата от втора генерация са по-бързи и с по-солиден живот на батерията – нещо, което тепърва следва да бъде потвърдено от независими тестове, когато таблетите се появят в продажба.

Размерът на дисплеите и на двата вида Surface се запазва (10.6 инча), но резолюцията на по-масовия Surface 2 e увеличена от 1366 х 768 пиксела на Full HD, a дисплеят на Surface Pro 2 e с подобрено възпроизвеждане на цветове.

Успоредно бяха анонсирани и няколко нови аксесоара за фамилията Surface – нова версия на допълнителната Power Cover клавиатура, включваща допълнителна вградена батерия с по-голям капацитет и вече с подсветка за клавишите.

Microsoft ще предлагат и специална докинг станция за Surface, която ще разполага с четири USB порта, мрежови (Ethernet) вход и mini DisplayPort видео изход.

Компанията обаче явно не смята да прави драстични корекции в ценовата си политика по отношение на Surface – относително скромно намаление в стартовите цени ще има само за по-масовия Surface 2, който ще се предлага за между 450 и 550 евро (с около 40 евро по-малко от оригиналния Surface RT).

Цените на Surface Pro 2 пък ще започват от близо 900 евро, а в най-скъпата си конфигурация таблетът ще струва близо 1800 евро.

Явно многобройните забележки отправени към първата генерация Surface в това отношение, слабите им продажби и все по-ожесточената конкуренция в този дял от пазара не притесняват Microsoft – поне не достатъчно, за да преосмислят пазарната си политика.

В този ред на мисли – интересна подробност относно втората генерация Surface модели – върху корпуса им вече няма да срещнете логото на Microsoft – само надпис Surface.

Любопитно решение за ребрандиране – сякаш компанията умишлено се дистанцира от собствения си продукт. Може би като един вид застраховка в случай на провал – така, че краха на бранда Surface да навреди по-малко на имиджа на компанията.

Author: admin

Share This Post On

Submit a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *