Интернет се превръща във виртуална реалност, твърди Intel

image

Забравете за Уеб 2.0, на хоризонта е ICE

 

Според скорошни твърдения на Intel, в бъдещето интернет и реалното ни ежедневие все повече ще се преливат. На конференцията Semicon 2009 , директорът за мениджмънта на технологиите и микропроцесорите в Intel – Джери Батистута каза, че те работят по превръщането на интернет в “ICE” (immersive connective experience), казано по-простичко, интернет ще става все “по-осезаемо” и реално изживяване.

“Скоро ще има нова глобална мрежа. Дигиталният и реалният свят ще се слеят, и ние ще открием, че можем да създаваме и нови светове”, каза Батистута. Той също изброи доста интересни сфери, в които това вече се случва. Intel например работи и по автоматизирана система за създаването на 3D аватари, които да бъдат използвани при видео конферентни разговори.  Компютърът може сам да създаде аватари на участниците в разговора, както и на самото помещение, в което се намират, така че да изглежда, че всички са в същата стая, а израженията на лицата им биват пресъздавани напълно реалистично посредством аватарите.

В лабораториите на Intel се разработва и технология, комбинираща визуални компютърни изчисления,  с GPS при смартфон устройствата. Например, потребителите биха могли да направят снимка на пътен знак със своя смартфон, и GPS-а ще провери в коя държава се намирате, ще преведе значението на знака и ще ви предостави посока на движение и карта на околността.

Батистута спомена, че апликации като Second Life са само първото поколение виртуални светове и нещата в близко бъдеще ще са доста по-впечатляващи. Intel например ползва софтуер за по-ефективно рендериране на 3D, който прави така, че компютърно генерирани среди да се подчиняват на физически закони за движение, както и за създаването на бихевиористична интелигентност. 

Според Джери Батистута визуалното търсене на информация в глобалната мрежа посредством снимка на даден обект ще бъде факт догодина, а подобно търсене с 3D изображение обаче, ще се случи през 2014. Той изтъкна факта, че има други виртуални светове, доста по-големи от Second Life, като тийнейджърският сайт Poptropica, който има 21 милиона потребители и Neopets – 45 милиона. Над 50% от хората във виртуалните светове са на възраст от 4 до 12 години и докато те израснат, идеята за пребиваване подобни светове ще се превърне в нещо напълно нормално.

Всички тези функции обаче изискват огромен скок в компютърната мощ. Според изчисленията на Intel подобна система изисква сървъри, които работят 10 пъти по-бързо и ново поколение “многоядредни” процесори.

Според Батистута, основно препятствие пред ICE обаче е софтуера, а не хардуера, но те обещават че ще работят упорито за едно “виртуално-реално” бъдеще.

Author: pcstorebg

Share This Post On

Submit a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *